Brödraband

I väntan på att jag och får skall bli klara med inlägget om Håkan Hellström konserten i Scandinavium, så slänger jag in ett inlägg om något helt annat. 

Som ni säkert vet så är killarna i The Ark inte de enda musikaliska i sina familjer. Bl.a. så var ju Lasses bror Pelle med i spökrock-bandet Venus Outback i slutet av 90-talet. I deras enda officiella musikvideo, för låten "Sodom is free", är Ola och Jepson statister;



En annan bror till Lasse, nämligen John Ljungberg är med i bandet High Jumping Jack, som släppte sin debutskiva förra året, "Under a missing sun". Denna skiva köpte jag förra veckan och jag kan inte annat än att rekomendera den! Det är egentligen inte alls likt Ark, men ändå fin musik, bra texter och man fastnar direkt helt enkelt. Gillar sångaren, Magnus, röst.
Det är så kul att Ark kan leda en till såna här lite okända band, mycket av den musiken jag lyssnar på kan på något sätt kopplas till Ark, men här är det ju verkligen en "biologisk" koppling. 
Lyssna på "Under a missing sun" på Spotify här

Videon till "Die to feel alive":



Trevlig onsdag!

//Kanin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0