The bells were ringing out, for releasing of helpers

Musikhjälpen


Efter en händelserik vecka, med allt som dygnet-runt-radio bör innebära; felsägningar, energidipp, livespelningar, pengarpengarpengar, intressanta samtal och spännande möten, släpptes Jason, Martina och Nour ikväll ut ur glasburen, ut i den Malmöitiska kvällsluften. 6 dagar av livesänd radio för att samla ihop pengar för att stoppa handeln med barn. Och det gav resultat;
12 236 417 kronor samlades in i Musikhjälpen 2010! Vilket är alltså mer än en fördubbling från förra året. Miljonerna har bara ramlat in, det har varit helt otroligt.

Jag har under denna veckan levt med Musikhjälpen så mycket som det gått. Varje morgon har jag tittat på Svt2 innan jobbet och varje dag när jag kommit hem har jag slått på P3. Varje kväll/tidig natt har spenderats framför Svt2 igen. Det blev alltså en stor tomhet när allting plötsligt slutade. När sändningen var slut, överallt. Tystnaden ekade i huset där musik ljudit konstant en vecka. Jag lyssnar i vanliga fall väldigt lite på radio och lär väll inte lyssna mer nu heller. Men Musikhjälpen är ett fint minne att bära med sig.

Och nästa år, då skall jag fan campa utanför buren! Jag och Mmy i alla fall, hänger någon på?

//Kanin

P.s. Lider du som jag, av separationsångest? Lyssna lite på denna Spotify-listan! D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0