Den Svenska Björnstammen


Inför förra sommarens alla konserter och festivalbesök upptäckte jag en del ny musik. En av de som jag verkligen fastnade för och som är kvar än idag är Den Svenska Björnstammen. Tror det var Får som tipsade om dem från början.
Bandet, eller kollektivet som de ofta kallar sig, består av ett gäng killar som alla bor i ett gammalt hus. Där gör de musik som egentligen är låångt ifrån annat jag lyssnar på. Och sanningen o säga så från början föll jag för dem mest för att deras band t-shirts var så söta :P

I Kil, påväg hem från Arvika juli 2010


Orion, Arvika juli 2010

På Arvika förra sommaren fick jag se dem live, och wow vilken upplevelse! Det var som att befinna sig i en magisk värld där allt va möjligt och där just där och då, på det ångande dansgolvet på Orion var det enda som gällde. Det vill jag uppleva igen.


En intressant sak med dem är att de, tillsammans med polarna i Slagsmålsklubben, byggt en zeppelinare och på Arvika fick vi se den flyga omkring över festivalområdet.


Dessvärre har grabbarna just sagt i en intervju med Folkbladets webb tv att de kommer att ha ett litet uppehåll för olika sidoprojekt. De har haft en liten turné under hösten/vintern/början av året, men den avslutades i och med visningen av nya filmen och spelning på Göteborgs Filmfestival i slutet av januari. 

Min favoritlåt är "Allting kommer bli bra", för att den säger så mycket sant och har hjälpt mig igenom mycket.
Nyss släpptes en ny video till låten:


Lyssna på dem om ni inte gjort det innan, spotify, youtube, myspace, hemsida

Hasta luego!

//Kanin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0